Ilha de Mocambique & Cuemba – posledných pár dní Mozambiku

Nick a ja sme boli skoro ráno (samozrejme) hore a boli na ceste na Mozambique Island. Bola to veľmi dlhá, veľmi hrboľatá jazda v zadnej časti autobusu, ktorý hral kung -fu filmové obrázky na úrovni piercingu uší.

Ostrov je v skutočnosti pripojený k pevnine dlhým mostom, takže sme tentoraz nemuseli nastúpiť na žiadne príliš plné lode. Ostrov Mozambique (alebo Ilha de Mocambique, ako by hovorilo Portugalci), vyzerá, že sa nezmenil vzhľadom na to, že portugalská okupácia v roku 1507, keď sa používa ako námorná základňa a obchodná stanica.

Bol to krásny ostrov s rozpadajúcimi sa bielymi umytými budovami, niektoré s originálnou oranžovou a červenou farbou, budovy postavené medzi 16. a 19. storočím a úzkymi uličkami s miestnymi ľuďmi, ktorí chodia na svoje každodenné veci. Ostrov bol veľmi tichý a my sme sa tešili meandrovaniu mestom na pár dní.

Batohári, v ktorých sme zostali, boli skvelí a v prvých minútach príchodu som tam mal najpriaznivejšie zdriemnutie, ktoré je známe človeku. Dával som spánok a vyspal na brutálnej jazde autobusom, ale hneď ako sme odložili batohy, bol som v posteli a vonku ako svetlo. Bol to jeden z najhlbších a najlepších spánkov vôbec. Nick bol vonku a skúmal mesto, zatiaľ čo som spal ako skala 2,5 hodiny. Potom som vstal na večeru a bol som späť spať 2 hodiny a potom som spal celú noc! Potrebujem to potrebovať.

Spôsob dopravy, Mozambique Island
Krásna promenáda na Mozambique Island

Deň práčovne na Mozambique Island
Portugalský kostol, Mozambique Island

Nasledujúci deň, keď sme sa veľmi dobre odpočinuli, sme sa rozhodli preskúmať ostrov. Kráčali sme a kráčali a potešili sme sa prechádzkou jazdnými pruhmi. Stretli sme sa s austrálskou ženou a holandským párom a jednu noc sme mali skvelú večeru a nejaké pivá. Ako sa ukázalo, boli to jediní ďalší turisti, ktorých sme videli celý čas.

Na jednom konci ostrova bola tiež dedina a my sme sa rozhodli skontrolovať ju. Všetci miestni obyvatelia sa na nás pozerali, ale zároveň boli vítaní. Posadili sme sa, dostali sme nejaké kokosové orechy a mali sme skupinu ľudí, ktorí nás bavili, keď sme pili mliečnu dobrotu a zdieľali sme zvyšok s niektorými deťmi. V dedine bola aj továreň na výrobu chleba a zastavili sme sa, aby sme videli, ako niektorí muži varia príjemne čerstvé buchty.

Nick hrá nejakú futbal s miestnymi chlapcami, Mozambique Island
Fort Sao Sebastian, Mozambique Island

Stará nemocnica, Mozambique Island

Darčeky na Mozambique Island
Po 3 veľmi príjemných, veľmi kopajúcich sa dni na ostrove sme sa dostali späť do Nampule, naša posledná zastávka na našom mozambickom výlete pred odchodom do Malawi. Vzali sme vlak z Nampule do pohraničného mesta Cuemba, ktoré odišlo o… 3: 30 hod.!

Absolútne nám nepremeškali, že sme boli hore o 3:30 takmer každý druhý deň, to je isté. Jazda vlakom bola skvelá. Boli sme na veľmi nepríjemných sedadlách, aby sme sa stali časťou cesty vo veľmi preplnenom aute. Vstupenky 1./2. triedy boli zarezervované, takže sme boli uviaznutí s 3. triedou. Henrik však urobil tieto cesty pred dňami predtým a napísal nám, aby nám povedal o reštaurácii my

namiesto toho by som zostal. Tak sme tam išli, keď boli k dispozícii sedadlá, potešili sa v Sprite a obed a mali oveľa lepšie sedadlá ako v tretej triede. Scenéria na ceste bola ohromujúca. Malé dediny boli umiestnené pod týčiacimi sa horami a miestni ľudia prišli k okeniu vlaku pri každej zastávke predávať svoj tovar.

Miestne deti, ktoré si užívajú cukrovú trstinu na ceste vlaku z Nampule do Cuemba
Svetlá, čerstvá mrkva na predaj na ceste vlaku z Nampule do Cuemba v Mozambiku

Dedinčania, ktorí predávajú svoj tovar na ceste vlaku z Nampule do Cuemba v Mozambiku
Zastávka rušného vlaku na ceste z Nampule do Cuemba v Mozambiku

Obec umiestnená pod vrcholnou horou – krásna scenéria na ceste z Nampule do Cuemba v Mozambiku
Nakoniec sme sa stretli s dvoma mužmi z Malawi a dali nám niekoľko potrebných informácií o prekročení hranice. Strávili sme jednu noc v malom, zvyčajne prašnom africkom meste Cuemba, mali sme večeru so španielskou ženou a nasledujúce ráno odišli okolo 5:30, aby sme sa dostali na 1Štvrtá krajina skontrolovala túto cestu, Malawi.

Mozambik ďaleko prekročil naše očakávania. Ľudia boli tak priateľskí a príjemní, jedlo bolo vynikajúce (najmä čerstvé morské plody), architektúra bola senzačná a mala k tomu veľký starý portugalský pocit, a ako sme už povedali: pláže boli to najlepšie, čo sme kedy videli. Kvôli všetkým úžasným veciam, ktoré Mozambik musel ponúknuť, Epické cesty, ktoré sme sa dostali do každého cieľa, a úžasných nových priateľov, s ktorými sme sa stretli, Mozambique teraz dosiahol náš zoznam ako jednu z našich obľúbených krajín … zatiaľ.

Páči sa mi tento príspevok? Pripnúť!

Zrieknutie sa zodpovednosti: Kozy na cestách je spolupracovníkom Amazonu a tiež pridruženou spoločnosťou pre niektorých ďalších maloobchodníkov. To naznačuje, že zarobíme provízie, ak kliknete na odkazy na našom blogu a kúpite sa od týchto maloobchodníkov.