Arslanbob, Kirgizsko – Village Life v jeho najlepšom

často prichádzame na miesto a okamžite chápeme, že s nami zostane dlho. Arslanbob bolo jedným z takýchto miest. V noci sme sa ukázali po dlhom 10 -hodinovom zdieľanom výlete taxíkov z Bishkeku (Kirgizský kapitál). Dokonca aj v čiernej farbe by sme v tejto malej horskej dedine cítili niečo zvláštne.

Pohľad zozadu za našou rodinou
Arslanbob je vysokohorská dedina 13 000 ľudí, z ktorých 97% je uzbek a takmer všetci sú moslimskou vierou. Táto dedina je zasadená pod pohoriami Baba-Ata a je obľúbená pre najväčší orechový les na svete! Toto je typ miesta, na ktoré sme čakali.

Mighty baba-ata za Arslanbob
Majiteľ CBT Arslanbob, ako aj vášnivý podnikateľ Hyat, nás kráčal do nášho Homestay (#16) v tme, ako aj priateľská domácnosť nás pozvali s otvorenou náručou a uvarili nám večeru, aj keď sme sa ukázali neskoro.

Rozprávanie s Isrealom, majiteľkou našej domácnosti, ako aj s vlastným vyhláseným ženám mužom
Dodržiavanie rána sme sa prebudili do čerstvého uvareného chai (čaj), ako aj chutné jedlo z vajíčok, chlieb, ako aj regionálnu salsu. Vyšli sme z nášho osobného priestoru, ako aj do krásneho sadu našej rodiny. Keď sme vyčistili niekoľko kurčiat, pozreli sme sa a skutočná príťažlivosť Arslanbobu sa pomaly začal vystavovať.

Hory Baba-Ata za Arslanbobom sa vystavujú ráno na rannom slnku
Za nami boli týčiacimi sa po celej dedine stúpajúcimi vrcholmi Baba-Ata. Vedľa nášho majetku nášho Homestay, krištáľovo čistá, tyrkysová rieka rezaná s dedinou, ktorá ju úspešne oddeľuje od východu na západ.

Prechod cez rieku Arslanbob
Keď sme opustili brány a rozlúčili sme sa s našou novou rodinou, vošli sme do sveta autentickej uzbekovej kultúry. Ľudia prešli ulicami v štandardnom oblečení. Ženy boli oblečené v farebných šatách, ktoré sa často zhodovali s ich šálmi hlavy. Guy sa zhromaždil v malých kruhoch na štrkovej ceste a športoval s normálnou moslimou taqiyah (klobúk), ako aj dlhých kabátov, zatiaľ čo ich zlaté zuby žiarili na rannom slnku. Keď sa naše cestovné šťavy opäť vysielali, rovnako ako sme boli znovuzrodení výbuchom vzrušenia.

Zlaté zuby strednej Ázie
V ArslanBob je veľa vecí, ktoré by sme mohli vystupovať, že sme skutočne nechápali, kde začať. Skontrolovali sme nášho dobrého priateľa Hyat, späť v kancelárii CBT, ako aj nám poskytol veľa možností. Rozhodli sme sa len prechádzať sa po dedine sami a objaviť niekoľko miest v okolí dediny.

Malý vodopád Arslanbob
Najprv sme kráčali po dlhej poľnej ceste k 23 -metrovému vysokému vodopádu, pomenovaného iba porovnaním s obrovským vodopádom dediny (80 m), do ktorého sme bohužiaľ nešli. Ten malý bol dosť vynikajúci. Hmla z nej sa k nám dostala skôr, ako boli viditeľné skutočné pády, a tiež nám schválila potrebný ústup z tepla. Vyliezli sme okolo vodopádu a potešili sme sa z chladnejšej teploty a potom sme smerovali rovnako ako Panorama, perspektíva v meste.

Užívanie perspektívy panorámy v Arslanbob
To popoludnie sme blogovali v sadu mimo nášho domácnosti. S hlukom rieky, ktorá hučala dolu dolu, ako aj s výhľadom na veľké ľadové vrcholy nad nami, sme si uvedomili presne, ako veľmi sa nám páči naše nové zamestnanie.

Blogovanie s publikom
Nasledujúci deň sme zorganizovali rybársku exkurziu s CBT s miestnym 73 -ročný rybár menom Badash. Popoludní sme odišli a ukázali sme sa v dedine v najlepšom čase na rybolov, keď slnko kleslo v údolí. Nanešťastie, cesta bola postihnutá mojou starou rybárskou kliatbou, pretože sme nezachytili nič väčšie ako 6 palcov, avšak okolie, ako aj podnikanie, ktoré podnikli cestu.

Čítajte viac: Fly Fishing v Argentíne Patagonian Lake District

Badash The Fisherman, možno najfotogénnejší chlap v Kirgizsku

Večer sme sedeli okolo táboráka s Badashom, ako aj s našim sprievodcom Lechinom a vymieňali si cestovné príbehy za poľovné rozprávky. Badash videl vo svojom živote veľa vecí, vrátane množstva snehových leopardov, ako aj úprav vo svojej krajine. Pôvodne sme skutočne dúfali, že ušetríme nejaké peniaze a nemali sme sprievodcu, sme však radi, že sme sa rozhodli rozhodnúť sa pre jedného, ​​pretože Lechin bol bohatstvom porozumenia, ako aj nám poskytol vyššie pochopenie Kirgizska. ako jeho ľudia. Po niekoľkých hodinách chatovania okolo táboráka sme sa pozreli na neobmedzený počet blikajúcich hviezd nad nami, predtým, ako sme odišli do postele v našom stane.

Vychutnajte si táborák, vynikajúci koniec vynikajúceho dňaNasledujúce ráno sme jedli chutné raňajky, ktoré pripravil Lechin, ako aj pár hodín neúspešného rybolovu, než sme sa vrátili späť do Arslanbob. Náš jeden nočný výlet bol nezabudnuteľný, ale rovnako krátky, pretože by sme radi trávili oveľa viac času s našimi novými priateľmi.

Ja, ako aj Badash na konci nešťastného rybárskeho výletu

Po návrate do dediny sme skontrolovali novú rodinu (#12) a uspokojili sme novú rodinu. Homestice CBT v Arslanbob sú číslované 1-20 a hodnotené od 1 do 3 hviezd. Táto rodina bola hodnotená 2 hviezdičkami, ako je nám povedané, že je to najlepšie v meste. Potom, čo sme skontrolovali, sme kopali späť na terasu, ktorá mala ohromujúci výhľad na údolie. Bolo ťažké odlupovať sa preč, aby sme šli a zistili, čo spôsobilo, že Arslanbob slávny, jeho vlašský orech!

Skvelý výhľad z Arslanbob Homestay #12

Prešli sme späť okolo perspektívy panorámy a pomaly sme sa cesta zatvorila, keď chodník pokrýval veľké orechové stromy. Neboli sme si istí, či to boli orechové stromy na prvom mieste, až kým malá, uzavretá orech spadla zo stromu priamo nad nami. Využil som svojho spoľahlivého Leathermana na preniknutie do škrupiny, ako aj vystavenie mastnej hnedej farby vo vnútri. Toto by bolo úplne prvé z mnohých orechov, ktoré by sme jedli, keď sme kráčali hlbšie do lesa, chuť bola fantastická rovnako, ako sme ich jednoducho nemohli dostať.

Lahodné zrelé vlašské orechy Arslanbob

Ďalej po ceste sme objavili vchod, ktorý viedol k hrubšiemu lesu týčiacich sa stromov. Kráčali sme s vchodom, ako aj cez početné padlé orechy smerom k kopcu v diaľke. Keď sme sa lepšie dostali k nášmu cieľu, pozorovali sme, že regionálna domácnosť založila na tráve piknik. Nechceli sme, aby sme zasahovali, ale pozvali nás tak dobre, ako sme sa tešili z čaju, chleba a chichotania naplneného s priateľskou rodinou.

Bola tam babka, mama, otec, dieťa, ako aj dieťa, všetky kempované pod stromami 2 týždne sezóny zhromaždenia. Skutočne by jedli, spali, ako aj online vlašské orechy 14 dní pred návratom do dediny, aby ponúkli svoje drancovanie. Asi po hodine sme poskytli mladým ľuďom nejaké nálepky v Kanade a rozlúčili sme sa s mimoriadne pohostinnou rodinou. S veľkým úsmevom na našich tvári sme sa vrátili späť do našej domácnosti, pochopenie, že sme práve mali skvelú, autentickú regionálnu skúsenosť.

Očarujúca rodina orechových lesov
Celkovo sme strávili 4 noci v Arslanbob, ako sa nám páčila každú minútu. S tým, čo sa dá robiť v tejto malej dedine, mohli sme stráviť 2 týždne kontrolou hôr, putovaním po dedine a pochopení miestnych obyvateľov, avšak často cestovanie má svoje termíny, ako aj keď sa naše víza chystajú vyčerpať. Zamerali sme sa do mesta Osh City, administratívne a peňažné financovanie provincie Osh.

ZOSH sa vydáme na skutočne legendárnu cestu, 14 -dňovú 4WD ťahu na úchvatnej diaľnici Pamir. Jeden z svetov je veľa krásnych ciest, ako aj druhý najväčší na Zemi.

Arslanbob bol jednou z našich veľmi obľúbených dedín, ktoré kedy … čo je vaše? Zanechajte komentár nižšie.

Pozrite sa na naše rýchle video ArslanBob!

Páči sa mi tento príspevok? Pripnúť!

Zrieknutie sa zodpovednosti: Kozy na ceste je partnerom Amazonu, ako aj pridruženou spoločnosťou pre niektorých ďalších maloobchodníkov. To naznačuje, že provízie robíme, ak kliknete na odkazy na našom blogu, ako aj nákup od týchto maloobchodníkov.